Write a short story about your dog or cát Viết không cần quá dài và viết đơn giản dễ hiểu thôi ạ em cảm ơn rất nhiều ^^

2 câu trả lời

Gửi ạ: 

I have a very cute puppy. My aunt gave it to me on my last birthday. I like it because it's so cute and friendly. I take care of it very carefully. I usually feed it before school. Food for it is very simple, it can eat many things: rice with meat, fish... Oh, it can drink milk too. Whenever I have free time, I often play with it. It can play with the ball, so I like it very much. Every night I let him sleep with me even though my parents wouldn't let me, but I asked my parents to bring it in. I love it very much. I consider it as my friend.

Tôi có một con chó con rất dễ thương. Dì của tôi đã tặng nó cho tôi vào ngày sinh nhật cuối cùng của tôi. Tôi thích nó vì nó rất dễ thương và thân thiện. Tôi chăm sóc nó rất cẩn thận. Tôi thường cho nó ăn trước khi đi học. Thức ăn cho nó rất đơn giản, nó có thể ăn được nhiều thứ: cơm với thịt, cá ... Ồ, nó có thể uống sữa nữa. Mỗi khi rảnh rỗi, tôi thường chơi với nó. Nó có thể chơi với quả bóng, vì vậy tôi rất thích nó. Tối nào tôi cũng cho nó ngủ với tôi mặc dù bố mẹ không cho nhưng tôi lại xin bố mẹ cho tôi đưa nó. Tôi coi nó như một người bạn của mình.

Hi. I’m Lena, and here's my best friend - Victor, the family dog. He helps to keep people safe, especially on the roads. Take a look to see what he did last Saturday.

Last Saturday, our neighbour’s ran in front of a car to get his ball. The car nearly to crushed him. Victor saved him though. Remember to always look and listen!

Câu hỏi trong lớp Xem thêm