em hãy viết một đoạn văn tả bạn của em bằng tiếng anh.

2 câu trả lời

    Bạn tham khảo nha!

In my class, I have a lot of friend. But my best frientd is Lan. She has been my friends for 5 years. She help me a lot when I need her help, such as when I have problems, and she give me a lot of advices, and tell me the truth more and any more. Lan is tall and thin. She has long black hair. She is hard working person. And she is very helpful, sociable. So, I love her very much

I have a neighbor named Minh, we have known each other since we were children. He has very nice coffee eyes and smooth white skin. We have a lot in common, such as liking the same kind of book and sport. Minh is my classmate and the same tablemate, so we help each other in class and school assignments and projects. We spend time out playing basketball, playing football, doing homework or simply sitting in a corner to talk with friends. We can share almost everything, from feelings to hobbies. I always proud of our friend ship, and we will keep it like this as long as we can.

=> Translate:

Tôi có một người hàng xóm tên Minh, chúng tôi quen nhau từ khi còn nhỏ. Anh ấy có đôi mắt màu cafe rất đẹp và làn da trắng mịn. Chúng tôi có rất nhiều điểm chung, chẳng hạn như thích cùng một loại sách và thể thao. Minh là bạn cùng lớp của tôi và là bạn cùng bàn, vì vậy chúng tôi giúp đỡ nhau trong các bài tập và dự án của lớp và trường. Chúng tôi dành thời gian ra ngoài chơi bóng đá, chơi bóng rổ, làm bài tập về nhà hoặc đơn giản là ngồi trong một góc để nói chuyện với bạn bè. Chúng tôi có thể chia sẻ hầu hết mọi thứ, từ cảm xúc đến sở thích. Tôi luôn tự hào về tình bạn này, và chúng tôi sẽ giữ nó như thế này miễn là chúng tôi có thể.

Câu hỏi trong lớp Xem thêm