viet 1 doan van khoang 100 tu ve loi ich cua viec co 1 so thich

2 câu trả lời

Having a hobby is definitely beneficial because of some reasons. First, engaging in a new hobby actually provides a great outlet for releasing stress. When you really focus on something relaxing which is not related to must-do tasks, all of your worries and stresses seem to fade away. Second, Hobbies have physical health benefits. Research has found that engaging in enjoyable activities during down time were associated with lower blood pressure and lower levels of depression and negative affect. Hobbies are good for your mind and your body. Finally, Hobbies offer a new challenge. Hobbies break up routine and challenge you in new ways which are different from work. The new challenge can also open your mind to new ways of seeing the world.

The modern world makes us extremely busy and strained, with little time spent for fun and entertainment. Even if we manage well and have some free time, most of us tend to turn our home into a focus of anxiety and pressure. This happens all the time, and we can't motivate our own thoughts if we can't focus on our thoughts. Nurturing a hobby will help us a lot in such situations. An essential hobby we can do in our free time, so we can be ourselves and make us happy. Pursue a hobby that relieves tension and brightens our minds. Hobby, which is an expression of passion and creativity, holds a very important position in the life of a person. people. They are good for enthusiasts in many different ways. Interests are activities that people choose to do and not what they have to do. There is a lot of difference between wanting to do something and having to do something. We only do what we want, which gives us joy and peace of mind. A hobby has a value that keeps us relaxed for hours. They lift our spirits, and keep us happy. And obviously, when we're having fun, we'll spread that feeling to the things around us. That is the magic of passion. That is why hobbies are so important in our lives. Pursuing a passion for hobbies makes you extremely relaxed and comfortable. Because a hobby is one thing a person does, it works very well in eliminating daily pressures, frustrations, and dark moods. A hobby that brings peace in you and fills your soul with optimism. In this way, each individual tends to be in a better position to find a way to get rid of worries and deal with family pressures. The time to pursue personal interests is your own time. It is like an appointment with yourself and without any disturbance from the outside. This is the time when a person can connect and communicate with himself. During this private time, a person can do whatever he / she likes, and do it the way he / she wants. Doing things according to the wishes of your best friends, for yourself, a sense of satisfaction and helping to strengthen your confidence.

dịch

Thế giới hiện đại khiến ta vô cùng bận rộn và căng thằng, với quỹ thời gian ít ỏi dành cho vui chơi và giải trí. Ngay cả khi chúng ta quản lý tốt và có được một số thời gian rảnh rỗi, đa số chúng ta có xu hướng biến ngôi nhà của chúng ta thành nơi tập trung của những lo lắng và áp lực. Điều này diễn ra thường xuyên và chúng ta không thể thúc đẩy suy nghĩ của chính chúng ta nếu chúng ta không thể tập trung vào suy nghĩ của mình. Nuôi dưỡng một sở thích sẽ giúp chúng ta rất nhiều trong những tình huống như vậy. Một sở thích cần thiết mà chúng ta có thể làm vào thời gian rảnh rỗi, để chúng ta có thể là chính mình và làm chúng ta vui thích. Theo đuổi một sở thích giúp giảm căng thằng và giúp tâm trí chúng ta trở lên tươi sáng hơn.Sở thích, là biểu hiện của một của niềm đam mê và sự sáng tạo, giữ một vị trí rất quan trọng trong cuộc sống của một người. Chúng có lợi cho người cho người đam mê theo nhiều hướng khác nhau. Sở thích là những hoạt động mà mọi người chọn để làm mà không phải là họ phải làm. Có rất nhiều khác biệt giữa muốn làm một cái gì và phải làm một cái gì đó. Chúng ta chỉ làm những điều mà chúng ta muốn, những điều này mang lại cho chúng ta sự vui thích và an tâm. Sở thích có một giá trị giữ chúng ta thư thái trong nhiều giờ. Chúng nâng cao tinh thần của chúng ta, và giữ cho ta luôn vui vẻ. Và rõ ràng, khi chúng ta vui vẻ, chúng ta sẽ lan rộng cảm giác đó đến những thứ ở xung quanh chúng ta. Đó chính là ma thuật của đam mê. Điều đó giải thích vì sao sở thích lại có vai trò quan trọng trong cuộc sống của chúng ta.Theo đuổi một đam mê sở thích làm cho bạn vô cùng thư giãn và thoải mái. Bởi vì một sở thích là một điều mà một người một làm , nó hoạt động rất tốt trong việc loại bỏ những áp lực hàng ngày, thất vọng, và tâm trạng u ám. Một sở thích mang đến sự bình yên trong con người và lấp đầy tâm hồn bạn bằng sự lạc quan. Bằng cách này, mỗi cá nhân có xu hướng ở một tâm thế tốt hơn để tìm cách thoát khỏi lo lằng và xử lý công việc, áp lực gia đình.Thời gian để theo đuổi những sở thích cá nhân là thời gian riêng của bạn Nó giống như một cuộc hẹn với bản thân bạn và không có bất cứ sự quấy rầy nào từ bên ngoài. Đây là khoảng thời gian một người có thể kết nối và giao tiếp với chính bản thân mình. Trong khoảng thời gian riêng tư này, một người có thể làm bất cứ cái gì anh ấy / cố ấy thích, và làm theo cách anh ấy/cô ấy muốn. Làm những việc theo ý muốn của bạn thân, cho chính bản thân mình, một cảm giá hài lòng và giúp cũng cố sự tự tin.