I went to Australia on a student program last year and I like to (26)_______you about it. I was very (27)_______when I knew I was going to Australia because I had never been there before. I didn’t think about the problems of speaking English (28)_______I met my host family. At first I couldn’t communicate with them because my English was so bad. All the five years I had been learning English wasn’t much used at all (29)_______we didn’t have real practice at school. Even though my grammar was good, my pronunciation wasn’t. My problem is (30)_______ ‘l’ and ‘r’. For example, Australian people often asked “What do you eat in Vietnam?” I wanted to tell them that we eat rice, but they didn’t understand when I said “We eat lice”… 26. A. say B. tell C. talk D. speak 27. A. exciting B. excites C. excited D. excite 28. A. after B. until C. when D. while 29. A. although B. even C. because D. so 30. A. pronouncing B. speaking C. reading D. telling (đáp án + giải thích nếu ko pay acc)

2 câu trả lời

26. B (tell: kể) 

27. C (excited: hào hứng - Ved dùng để bộc lộ cảm xúc) 

28. B (until: cho tới khi) 

29. C (because: bởi vì)

30. A (pronounce: phát âm)

I went to Australia on a student program last year and I like to (26)_______you about it. I was very (27)_______when I knew I was going to Australia because I had never been there before. I didn’t think about the problems of speaking English (28)_______I met my host family. At first I couldn’t communicate with them because my English was so bad. All the five years I had been learning English wasn’t much used at all (29)_______we didn’t have real practice at school. Even though my grammar was good, my pronunciation wasn’t. My problem is (30)_______ ‘l’ and ‘r’. For example, Australian people often asked “What do you eat in Vietnam?” I wanted to tell them that we eat rice, but they didn’t understand when I said “We eat lice”…
26B. tell 
27C. excited 
28B. until 
29C. because 
30A. pronouncing 

Dịch: Tôi đến Úc trên chương trình sinh viên năm ngoái và tôi thích ( 26 ) nói cho bạn biết. Tôi là rất ( 27 ) phấn khích khi Tôi biết Tôi sẽ đi Úc vì Tôi chưa từng đến đó bao giờ. Tôi không nghĩ về vấn đề về nói tiếng Anh ( 28 ) cho đến khi tôi gặp gia đình giám hộ của tôi. Lúc đầu, Tôi không thể giao tiếp với họ vì Tiếng Anh của tôi quá xấu. Tất cả năm năm Tôi đã học Tiếng Anh nhiều đã không được dùng chút nào ( 29 ) vì chúng tôi không có cách thực hiện thực sự ở trường. Cho dù ngữ pháp của tôi là tốt, phát âm của tôi không. Vấn đề của tôi là ( 30 ) phát âm ' l ' và ' r '. Chẳng hạn như, người Úc thường hỏi" bạn ăn gì ở Việt Nam? " Tôi muốn nói với họ rằng chúng tôi ăn gạo, nhưng họ không hiểu khi Tôi đã nói" Chúng tôi ăn chấy rận"

xin hay nhất ạ