viết đoạn văn tiếng anh kể về phân công việc nhà trong gia đình

2 câu trả lời

Nowadays when society develop day by day, people have no time in doing chores, especially women. Not only do they have full-time of job, but they also take care of children and do the housework. In my opinion, family members should share housework together. One reason is that sharing housework can connect family members. Adult members do labors like laundry and cooking, children just do simple chores like watering garden or making their bed. Sharing housework makes us feel less tired and equal. Another reason is that doing housework brings knowledge organization of things, especially children. They will know how to keep their belongings tidied and everything kept clean as well. In addiction, we will feel responsible for our family. In conclusion, we should share housework to improve family life.

I am a student. I lead a disciplined life. Regularity in work has become a habit with me. Hence my daily life follows a very simple routine. I rise very early in the morning begin my day with my morning prayer. Then I go for a walk in the open fields. There I perform my breathing exercise and take in as much oxygen from the fresh morning air as possible. On coming back, I take my bath. After my breakfast, I take to studies. I continue reading till 9.30 A.M. Then I prepare myself to go to school. The school begins at 11 A.M. But I am at school at least ten minutes earlier. On reaching school, I make it a point to occupy one of the seats of the front benches. This I do for two reasons: first, I like to be as near the teacher as possible and secondly, I have known from experience that the back benchers are generally deficient in their studies. We learn various subjects according to the school time-table. I prepare my lessons well everyday. I am always in the good grace of my teachers. The school breaks at 4.P.M. After school hours I return home at 4.30 P.M. After taking some light refreshment, I go -to the play ground to take part in various games, specially hockey. It refreshes my brain and makes my body active. At about sunset, I get back home. After my evening prayers, I sit down to study and continue upto 8.30 P.M. when I am called to take my supper. After supper, I spend sometime with my brothers and sisters watching T.V. programmes. Very soon sleep overpowers me and I go to bed. On holidays; I sometimes visit my friends and relatives. Life on holidays will necessarily create a breach of the regular routine. But I never break the golden rule "Early to bed and early to rise."

Dịch:

Tôi là sinh viên. Tôi sống một cuộc sống kỷ luật. Đều đặn trong công việc đã trở thành một thói quen với tôi. Do đó cuộc sống hàng ngày của tôi sau một thói quen rất đơn giản. Tôi đứng dậy rất sớm vào buổi sáng bắt đầu ngày của tôi với lời cầu nguyện buổi sáng của tôi. Sau đó, tôi đi dạo trong các lĩnh vực mở. Ở đó tôi thực hiện bài tập thở của tôi và nhận càng nhiều oxy từ không khí buổi sáng trong lành càng tốt. Khi trở về, tôi đi tắm. Sau khi ăn sáng, tôi đi học. Tôi tiếp tục đọc cho đến 09:30 Sau đó, tôi chuẩn bị bản thân mình để đi học. Trường bắt đầu lúc 11 giờ sáng. Nhưng tôi đang ở trường ít nhất mười phút trước đó. Khi đến trường, tôi làm cho nó một điểm để chiếm một trong những chỗ ngồi của băng ghế phía trước. Điều này tôi làm vì hai lý do: đầu tiên, tôi muốn được càng gần giáo viên càng tốt và thứ hai, tôi đã được biết đến từ kinh nghiệm mà benchers trở lại nói chung là thiếu trong nghiên cứu của họ. Chúng tôi học các môn học khác nhau theo bảng thời gian của trường. Tôi chuẩn bị bài học của tôi tốt hàng ngày. Tôi luôn luôn trong ân sủng tốt đẹp của các giáo viên của tôi. Trường nghỉ lúc 4 giờ chiều. Sau giờ học, tôi trở về nhà lúc 4:30 chiều. Sau khi uống một số giải khát nhẹ, tôi đi đến sân chơi để tham gia vào các trò chơi khác nhau, đặc biệt là khúc côn cầu. Nó làm mới bộ não của tôi và làm cho cơ thể của tôi hoạt động. Vào lúc hoàng hôn, tôi trở về nhà. Sau khi cầu nguyện buổi tối của tôi, tôi ngồi xuống để nghiên cứu và tiếp tục lên đến 8:30 khi tôi được gọi là để có bữa ăn tối của tôi. Sau khi ăn tối, tôi dành đôi khi với anh chị em của tôi xem chương trình T.V. Rất sớm ngủ áp đảo tôi và tôi đi ngủ. Vào các ngày lễ; Đôi khi tôi đến thăm bạn bè và người thân của tôi. Cuộc sống vào các ngày lễ nhất thiết sẽ tạo ra một sự vi phạm thói quen thường xuyên. Nhưng tôi không bao giờ phá vỡ các quy tắc vàng "Sớm đi ngủ và sớm để tăng."

Câu hỏi trong lớp Xem thêm