Viết đọan văn ngắn 5 đến 10 câu bằng tiếng Anh đề tài về 1 chuyện Ấn tượng đối với em trong cuộc sống dịch sang tiếng Việt lun

2 câu trả lời

My interesting thing is my last summer trip to Cat Tien national park. I went there with my friends and my teacher. All of us have learnt more new knowledge, and we also went camping in that forest, too. Many endangered animals such as tiger, rhinotaurus, black bear,... are preserved in Cat Tien national park. My friends and I took a lot of photos, and we knew how the environments affect to our life. Until now, I still remember all moments in that trip. I hope at this year I will have another exciting trip like my last summer.

--

My interesting thing is my last summer trip to Cat Tien national park. I went there with my friends and my teacher. All of us have learnt more new knowledge, and we also went camping in that forest, too. Many endangered animals such as tiger, rhinotaurus, black bear,... are preserved in Cat Tien national park. My friends and I took a lot of photos, and we knew how the environments affect to our life. Until now, I still remember all moments in that trip. I hope at this year I will have another exciting trip like my last summer.

--

Dịch:

Điều thú vị của tôi là chuyến du lịch hè năm ngoái đến vườn quốc gia Cát Tiên. Tôi đã đến đó với bạn bè của tôi và thầy cô của tôi. Tất cả chúng tôi đã học thêm nhiều kiến thức mới, và chúng tôi cũng đã đi cắm trại trong khu rừng đó. Nhiều loài động vật có nguy cơ tuyệt chủng như hổ, tê giác, gấu đen, ... được bảo tồn tại vườn quốc gia Cát Tiên . Bạn bè của tôi và tôi đã chụp rất nhiều ảnh, và chúng tôi biết môi trường ảnh hưởng đến cuộc sống của chúng tôi như thế nào. Cho đến bây giờ, tôi vẫn nhớ tất cả các khoảnh khắc trong chuyến đi đó. Tôi hy vọng vào năm nay tôi sẽ có một chuyến đi thú vị như mùa hè năm ngoái của tôi.

Chúc bạn học tốt!

Câu hỏi trong lớp Xem thêm