viết 1 đoạn văn ngắn kể về 1 nhóm dân tộc bằng Tiếng Anh giúp em với :(((((((

2 câu trả lời

The kinh has population about 86 million people in Viet Nam (86,2%). Kinh people live throughout Vietnam and some other countries but the largest is still the plains and urban areas of the country. They grow rice, breed,…. The main traditional are Banh Chung and Banh Day. They ancestor worship, anniversaries and festivals such as Tet. 

The Tay, with local groups Pa Di, Tho, Ngan, Phen, Thu Lao, is an ethnic group in 54 ethnic groups in Viet Nam. Tay people speak Tay, a Tai dialect of the Tai-Kadai language. Tay people live mainly in lowland areas of northern Vietnam. The Tay was previously known as the Tho ( although this name is now used to refer to a different ethnic group, see Turks ). Tay people have the second largest population in Vietnam. Tay people and Nung people have a close relationship with the Choang people in China. Tay people mainly reside in the northern midland and mountainous provinces ( 1 400 519 people in 1999 ). In addition, in the recent time, the Tay also migrated to some provinces in the Central Highlands like Dak Lak and Lam Dong. The Tay are usually at the foot of the mountain or along the stream. The name is often referred to by the name of hills, fields, rivers. Each village has 15 to 20 houses. Large villages divided into many small villages. Tay dressed in indigo. Traditional Tay costumes are made from self-made cotton yarn, dyed indigo on men's and women's clothes, almost without decorative pattern. Tay clothing can be considered one of the simplest outfits of 54 ethnic groups. The costume is simple but meaning. Traditional houses are usually on stilts, lands and roofs with grass and some border areas have defense types. In the house to distinguish male rooms outside, women in the chamber. Most popular are 3-room, 2-roofed houses ( no chop ), logs of land or bushes, surrounding woods, roofs of grass, picturesque Tay people settle in groups of about 15 to 20 households. Tay people worship ancestors and animals. The Tay ancestors' altar is placed in the middle of the house and made into a private space and revered. Pregnant women and their newborns are not allowed to sit or lie on chairs or beds in front of the altar. In the Tay religion, the most important feast day of the Tay people is usually the last day of the lunar month.The life of the Tay is often associated with nature, so the food and foodstuff of the Tay people are products obtained from production activities in areas with forests, rivers, streams and hills surrounding. Some famous dishes are: sticky egg rolls, sticky rice balls, sour bamboo shoots, stigma.

=> Translate:

Người Tày, với các nhóm địa phương Pa Di, Thổ, Ngân, Phen, Thu Lao, là một dân tộc trong 54 dân tộc ở Việt Nam. Người Tày nói tiếng Tày, một phương ngữ Tai của ngôn ngữ Tai-Kadai. Người Tày sống chủ yếu ở vùng đất thấp phía bắc Việt Nam. Người Tày trước đây được gọi là Thổ ( mặc dù tên này hiện được dùng để chỉ một nhóm dân tộc khác, xem Người Thổ Nhĩ Kỳ ). Người Tày có dân số lớn thứ hai tại Việt Nam. Người Tày, người Nùng có mối quan hệ mật thiết với người Choang ở Trung Quốc. Người dân chủ yếu cư trú ở vùng trung du và miền núi phía bắc ( 1 400 519 người năm 1999 ). Ngoài ra, trong thời gian gần đây, người Tày cũng di cư đến một số tỉnh thuộc Tây Nguyên như Đăk Lăk và Lâm Đồng. Người Tày thường ở dưới chân núi hoặc dọc theo con suối. Tên thường được gọi bằng tên của đồi, cánh đồng, sông. Mỗi làng có 15 đến 20 ngôi nhà. Những ngôi làng lớn chia thành nhiều ngôi làng nhỏ. Hãy mặc đồ màu chàm. Trang phục truyền thống của người Tày được làm từ sợi bông tự làm, nhuộm chàm trên quần áo nam và nữ, hầu như không có hoa văn trang trí. Quần áo Tây có thể được coi là một trong những trang phục đơn giản nhất của 54 dân tộc. Trang phục đơn giản nhưng ý nghĩa. Những ngôi nhà truyền thống thường ở nhà sàn, đất và mái bằng cỏ và một số khu vực biên giới có kiểu phòng thủ. Trong nhà để phân biệt phòng nam bên ngoài, phụ nữ trong buồng. Phổ biến nhất là nhà 3 phòng, 2 mái ( không chặt ), khúc đất hoặc bụi cây, rừng cây xung quanh, mái cỏ, người Tày đẹp như tranh vẽ định cư theo nhóm khoảng 15 đến 20 hộ. Người Tày thờ cúng tổ tiên và thú vật. Bàn thờ của tổ tiên người Tày được đặt ở giữa nhà và được làm thành một không gian riêng tư và được tôn kính. Phụ nữ mang thai và trẻ sơ sinh của họ không được ngồi hoặc nằm trên ghế hoặc giường trước bàn thờ. Trong tôn giáo Tây, ngày lễ quan trọng nhất của người Tày thường là ngày cuối cùng của tháng âm lịch. Cuộc sống của người Tày thường gắn liền với thiên nhiên, vì vậy thực phẩm và thực phẩm của người Tày là sản phẩm thu được từ các hoạt động sản xuất ở những khu vực có rừng, sông, suối và đồi bao quanh. Một số món ăn nổi tiếng là: trứng cuộn, chả xôi, măng chua, nhụy.

Câu hỏi trong lớp Xem thêm