Topic: Are computer games good or bad for teens? Giúp mình với, tầm nửa trang

2 câu trả lời

TIẾNG VIỆT

Người ta lo ngại rộng rãi rằng các trò chơi điện tử bạo lực thúc đẩy sự hung hăng, giảm hành vi xã hội, tăng tính bốc đồng và có ảnh hưởng tiêu cực đến tâm trạng của trẻ em. Các bậc cha mẹ e ngại rằng đây là một hình thức truyền thông khác, bên cạnh các chương trình truyền hình, phim ảnh, truyện tranh, v.v., nơi trẻ em có thể gặp bạo lực hàng ngày và trở nên vô cảm với nó . Cho đến nay, nhiều nghiên cứu đã được tiến hành cho thấy chơi trò chơi điện tử bạo lực làm tăng tính hung hăng ở trẻ em, dẫn đến thiếu sự đồng cảm và hành vi xã hội. Những nghiên cứu này thường được tiến hành bằng cách cho trẻ chơi một trò chơi hung hăng (ví dụ: Grand Theft Auto) và đánh giá sự hung hăng của chúng sau đó. Mặt khác, cũng có rất nhiều nghiên cứu đưa ra bằng chứng về việc trò chơi điện tử chỉ có tác dụng tức thời và ngắn hạn đối với sự hung hăng, hoặc thậm chí chúng có tác dụng ngược lại - chúng khiến trẻ bớt hung hăng hơn, và về lâu dài. thuật ngữ, trò chơi điện tử không quảng bá hoặc gây hấn với người chơi trong cuộc sống ngoại tuyến của họ .

Vẫn chưa rõ liệu chơi các trò chơi hung hãn có thực sự khiến người chơi trở nên hung dữ hay không. Một số người cho rằng không phải trò chơi khiến mọi người trở nên hung dữ, mà chỉ là những game thủ vốn có khuynh hướng hiếu chiến sẽ bị thu hút nhiều hơn bởi những trò chơi kiểu này. Nếu bạn là cha mẹ và bạn lo lắng rằng con bạn đang thể hiện hành vi hung hăng và không muốn nói chuyện với bạn về điều đó, bạn có thể muốn cân nhắc nói chuyện với cha mẹ có vấn đề tương tự hoặc thậm chí cố gắng tìm một người có chuyên môn trong môn học.

Nghiện chơi game

Không còn nghi ngờ gì nữa, trò chơi điện tử thực sự có thể gây nghiện cao, vì chúng có thể dẫn đến sự phụ thuộc về hành vi, đặc trưng bởi việc sử dụng máy tính hoặc trò chơi điện tử quá mức hoặc bắt buộc, có thể ảnh hưởng đến cuộc sống hàng ngày của một người.

Mặc dù nó có thể gây tranh cãi, nhưng Tổ chức Y tế Thế giới (WHO) đã chính thức công nhận “một kiểu hành vi chơi game dai dẳng hoặc tái diễn” là một chứng rối loạn vào tháng 6 năm 2018. Để chẩn đoán được chỉ định, mô hình hành vi phải được hiển thị rõ ràng qua thời gian ít nhất 12 tháng và sẽ dẫn đến suy giảm đáng kể trong hoạt động cá nhân, gia đình, xã hội, giáo dục, nghề nghiệp hoặc các lĩnh vực hoạt động khác. Rối loạn chơi game được biểu hiện bằng:

  1. Khả năng kiểm soát chơi game bị suy giảm (ví dụ: khởi đầu, tần suất, cường độ, thời lượng, kết thúc, ngữ cảnh)
  2. Tăng mức độ ưu tiên dành cho chơi game đến mức độ mà chơi game được ưu tiên hơn các sở thích khác trong cuộc sống và các hoạt động hàng ngày
  3. Tiếp tục hoặc leo thang trò chơi bất chấp việc xảy ra hậu quả tiêu cực

Mặt khác, Hiệp hội Tâm lý Hoa Kỳ (APA) kết luận rằng không có đủ bằng chứng để xác định liệu tình trạng này có phải là một chứng rối loạn tâm thần duy nhất hay không, nhưng họ đang yêu cầu việc chơi game để nghiên cứu thêm (cùng với chứng rối loạn sử dụng caffeine và một số bệnh khác).

Chúng ta cũng có thể nói về những hậu quả mà việc đầu tư quá nhiều thời gian vào việc chơi game có thể gây ra đối với một số khía cạnh quan trọng trong cuộc sống của trẻ em.

Học lực kém . Đây là một trong những hậu quả tiêu cực của việc tham gia kéo dài và liều lĩnh vào trò chơi điện tử. Đối với bất kỳ hoạt động nào, nếu trẻ em dành nhiều thời gian để chơi trò chơi điện tử, kết quả học tập ở trường của chúng có thể bị ảnh hưởng vì chúng sẽ có ít thời gian hơn cho các nghĩa vụ ở trường. Có một mối tương quan rõ ràng giữa hai điều này.

Ảnh hưởng xấu đến sức khỏe . Trò chơi điện tử cũng có ảnh hưởng gián tiếp đến sức khỏe thể chất, nếu trẻ em chọn trò chơi điện tử thay vì hoạt động thể chất . Trẻ em nếu quá đầu tư vào các trò chơi có thể dễ dàng bỏ bữa, thậm chí là ngủ để chơi những trò chơi mà chúng thích.

Tiếng Anh

There is widespread concern that violent video games promote aggression, reduce social behavior, increase impulsivity, and have a negative effect on children's mood. Parents fear that this is another form of communication, alongside TV shows, movies, comics, etc., where children can experience daily violence and become insensitive to it. To date, many studies have been conducted showing that playing violent video games increases aggression in children, leading to a lack of empathy and social behavior. These studies are usually conducted by having the child play an aggressive game (eg Grand Theft Auto) and assessing their aggressiveness afterwards. On the other hand, there's also a lot of research showing evidence that video games have only short-term and immediate effects on aggression, or even the opposite - they make kids less aggressive. over, and in the long run. jargon, video games do not promote or provoke players in their offline lives. It's not yet clear whether playing aggressive games really makes players aggressive. Some people believe that it is not the game that makes people aggressive, but just the gamers that tend to be aggressive will be more attracted to these games. If you are a parent and you are concerned that your child is showing aggressive behavior and don't want to talk to you about it, you may want to consider talking to a parent with a similar problem or even trying try to find someone with expertise in the subject. Gaming addiction Undoubtedly, video games can actually be highly addictive, as they can lead to a dependence on behavior, characterized by excessive or compulsive use of computers or video games. , can affect a person's daily life. While it may be controversial, the World Health Organization (WHO) officially recognized “a kind of persistent or recurring gaming behavior” as a disorder in June 2018. For diagnosis As judgments are indicated, behavioral patterns must be clearly visible over a period of at least 12 months and will result in a significant decrease in personal, family, social, educational, professional or other performance other areas of activity. Gaming disorder is manifested by: Impaired gaming control (e.g. start, frequency, intensity, duration, end, context) Increase gaming priority to the level where gaming takes precedence over other interests in life and everyday activities Continue or escalate the game in spite of any negative consequences On the other hand, the American Psychological Association (APA) concluded that there is not enough evidence to determine whether the condition is the only psychiatric disorder, but they are asking for gaming to further research (along with caffeine use disorders and several other diseases). We can also talk about the consequences that investing too much time in gaming can have on some important aspects of a child's life. Poor academic performance. This is one of the negative consequences of prolonged and reckless participation in video games. For any activity, if children spend a lot of time playing video games, their performance at school may be affected as they will have less time on school obligations. There is a clear correlation between the two. Bad effects on health. Video games also have an indirect effect on physical health if children choose to play video games over physical activity. Children who over-invest in games can easily skip meals or even sleep to play games they enjoy.

There is widespread concern that violent video games promote aggression, reduce social behavior, increase impulsivity, and have a negative effect on children's mood. Parents fear that this is another form of communication, alongside TV shows, movies, comics, etc., where children can experience daily violence and become insensitive to it. To date, many studies have been conducted showing that playing violent video games increases aggression in children, leading to a lack of empathy and social behavior. These studies are usually conducted by having the child play an aggressive game (eg Grand Theft Auto) and assessing their aggressiveness afterwards. On the other hand, there's also a lot of research showing evidence that video games have only short-term and immediate effects on aggression, or even the opposite - they make kids less aggressive. over, and in the long run. jargon, video games do not promote or provoke players in their offline lives.

It's not yet clear whether playing aggressive games really makes players aggressive. Some people believe that it is not the game that makes people aggressive, but just the gamers that tend to be aggressive will be more attracted to these games. If you are a parent and you are concerned that your child is showing aggressive behavior and don't want to talk to you about it, you may want to consider talking to a parent with a similar problem or even trying try to find someone with expertise in the subject.

Gaming addiction

Undoubtedly, video games can actually be highly addictive, as they can lead to a dependence on behavior, characterized by excessive or compulsive use of computers or video games. , can affect a person's daily life.

While it may be controversial, the World Health Organization (WHO) officially recognized “a kind of persistent or recurring gaming behavior” as a disorder in June 2018. For diagnosis As judgments are indicated, behavioral patterns must be clearly visible over a period of at least 12 months and will result in a significant decrease in personal, family, social, educational, professional or other performance other areas of activity. Gaming disorder is manifested by:

Impaired gaming control (e.g. start, frequency, intensity, duration, end, context)
Increase gaming priority to the level where gaming takes precedence over other interests in life and everyday activities
Continue or escalate the game in spite of any negative consequences
On the other hand, the American Psychological Association (APA) concluded that there is not enough evidence to determine whether the condition is the only psychiatric disorder, but they are asking for gaming to further research (along with caffeine use disorders and several other diseases).

We can also talk about the consequences that investing too much time in gaming can have on some important aspects of a child's life.

Poor academic performance. This is one of the negative consequences of prolonged and reckless participation in video games. For any activity, if children spend a lot of time playing video games, their performance at school may be affected as they will have less time on school obligations. There is a clear correlation between the two.

Bad effects on health. Video games also have an indirect effect on physical health if children choose to play video games over physical activity. Children who over-invest in games can easily skip meals or even sleep to play games they enjoy.

Câu hỏi trong lớp Xem thêm