bài viết nói trong học kì 2 nói về bản thân

2 câu trả lời

          Hello judges, have a good day! Here I will start to introduce myself. My name is ..., come from class ... I was born in a family of 4 members, we are very loving and united. That's why when I was a child, I was educated and taught carefully by the love of my parents. I am extremely grateful for that. And it was that that made me who I am now. It can be said that I am a sociable, happy person who always knows how to help people and is active in the social activities that I participate in. I also understand my responsibilities in building and protecting the family and community. Besides, I also have personal interests such as playing sports, playing instruments, traveling. In the future, I have a dream to become prime minister to make Vietnam great. My favorite line is "never give up". With that desire, I will do my best to realize my dream. Thank you!

(Xin chào ban giám khảo, chúc bạn có một ngày may mắn ! Sau đây tôi sẽ bắt đầu giới thiệu về bản thân mình. Tôi tên là..., đến từ lớp... Tôi được sinh ra trong một gia đình gồm có 4 thành viên, chúng tôi rất yêu thương và đoàn kết. Bởi vậy mà từ nhỏ, tôi đã được giáo dục và dạy dỗ cẩn thận bằng tình yêu thương của cha mẹ. Tôi vô cùng biết ơn điều đó. Và cũng chính điều đó đã tạo nên bản thân tôi của hiện tại. Có thể nói, tôi là một con người hòa đồng, vui vẻ, luôn biết cách giúp đỡ mọi người, năng nổ trong các hoạt động xã hộ mà tôi tham gia. Tôi còn hiểu được trách nhiệm của bản thân trong việc xây dựng và bảo vệ gia đình, cộng đồng. Bên cạnh đó, tôi cũng có những sở thích cá nhân như chơi thể thao, chơi nhạc cụ, đi du lịch. Trong tương lai, tôi có ước mơ trở thành thủ tướng để khiến đất nước Việt Nam trở nên vĩ đại. Câu nói mà tôi thích nhất là "đừng bao giờ bỏ cuộc". Với khao khát đó, tôi sẽ làm hết mình để thực hiện ước mơ. Xin cảm ơn!)

*Bạn tham khảo nhé!!!!

   Hello everyone, my name is Tien. I'm from .... (tỉnh, thành phố nào) province/city. I'm 13 years old. I'm studying at Hoa Trach secondary school(ngôi trường đang học). My hobby is playing football and playing games. My family has 4 people, it is: my dad, my mum, my sister/brother/..., and me. My dad is ...(nghề nghiệp). My mum is a/an .....(nghề nghiệp). My sister/brother/.... is a/an ....(nghề nghiệp). And I am a student. In my free time, I always ....(việc làm khi ở thời gian rảnh). That's all about me. Thanks for your reading.

Câu hỏi trong lớp Xem thêm