vt 1 đoạn văn tả mẹ

2 câu trả lời

My mother's name is Ly. My mother is 39 years old this year but she still looks very young. Mother's hair is long and brown. My mother cooks very well. Whenever there is a difficult exercise that I do not understand, I ask my mother, and she always guides her wholeheartedly. I love my mom so much!

DỊCH

Mẹ em tên là Ly. Mẹ em năm nay đã 39 tuổi nhưng trông mẹ vẫn rất trẻ trung. Tóc mẹ dài và nâu. Mẹ em nấu ăn rất ngon. Mỗi khi có bài tập khó nào không hiểu, em đều hỏi mẹ và mẹ luôn hướng dẫn tận tình. Em yêu mẹ nhiều lắm!

Bài làm :

Surely in everyone's life there is a woman in our life who made us eat and drink well and raised us from childhood to adulthood, that is the mother. I am a chef, this year my mother is 35 years old . Every day she goes to work very busy and has no time to rest , every day she has to stay up late to work . But she still spends time playing with me . Mom has to get up early to cook hearty meals for the whole family, not only that, but she also has to work more than at home. I love my mom so much, I hope she will never leave me again.

Dịch :

Chắc hẳn trong cuộc đời ai cũng có một người phụ nữ của chúng ta và đã làm cho được ăn uống đầy đủ và nuôi chúng ta từ nhỏ đến lúc chúng ta lớn khôn đó chính là người mẹ .Em là một đầu bếp ,năm nay mẹ em 35 tuổi .Ngày nào cũng thế mẹ đi làm rất bận rộn cũng chẳng có thời gian nghỉ ngơi ,ngày nào mẹ cũng phải thức khuya để làm việc .nhưng mẹ vẫn để dành những thời gian chơi với em . mẹ phải dậy sớm để nấu những bữa ăn thịnh soạn cho cả nhà không chỉ như thế mẹ còn phải đi làm nhiều hơn ở nhà.Em yêu mẹ của em rất nhiều ,em mong rằng mẹ sẽ không bao giờ rời xa em nữa.