Viết một đoạn văn về truyền thống gia đình bằng tiếng anh

2 câu trả lời

Every family has their own traditions and my family is not an exception. We usually celebrate all traditional holidays and family occasions together. Specially, on Tet holiday, my brother will come back home from his work before Tet few days to help my mother clean and decorate the house. My sister will not hang out with her friends on New Year's Eve to celebrate and welcome the moment with our family. We will have reunion meal together. That is my family's tradition.

Customs and traditions are very important in my opinion. Like other families, we have our own customs and traditions. First of all, there is a tradition in my family of having to clean the house before the 30th of Tet. Everyone is assigned easy work, some clean the house, sweep the cobwebs, others decorate the house, pack the banh chung, .... We have been following this tradition for 3 generations. Second, we have the custom of Sunday together. We often go back to our hometown to visit our grandparents and neighbors there. That custom makes us closer. We all like our customs and traditions because they give our family a sense of belonging.

DỊCH:

Theo ý kiến tôi, phong tục và truyền thống rất quan trọng. Như những gia đình khác, chúng tôi có phong tục và truyền thống riêng. Đầu tiên, có một truyền thống trong gia đình tôi là phải dọn dẹp sạch sẽ nhà cửa xong trước ngày 30 tết. Ai cũng được phân công việc dõ dàng, người thì lau nhà, quét màng nhện, người thì trang trí nhà cửa, gói bánh chưng,....Chúng tôi đã theo truyền thống này trong 3 thế hệ. Thứ hai, chúng tôi có phong tục vào ngày Chủ nhật cùng nhau. Chúng tôi thường về quê thăm ông bà ngoại và bà con hàng xóm ở đó. Phong tục đó làm cho chúng tôi gần gũi với nhau hơn. Tất cả chúng tôi đều thích phong tục và truyền thống của chúng tôi bởi vì chúng đem đến cho gia đình chúng tôi một cảm giác thân thuộc về nhau.

Câu hỏi trong lớp Xem thêm
0 lượt xem
2 đáp án
8 giờ trước