Viết bài văn tả dưa hấu bằng tiếng anh

2 câu trả lời

Của bạn Nhé :> # Nocopy ạ ^^

Summer is coming, among fruits, my favorite is watermelon. Each watermelon is quite large, shaped like a rugby ball, but the ends are not pointed but curved like a hot air balloon. Watermelon has a green color that gives a cool feeling. On that blue there are "patterned lines" that go along the left body from one end to the other, parallel to each other like the stripes on my father's shirt. A part of the fruit has a small, slightly long stalk, which is the "string" for the fruit to receive nutrients from the tree. The melon, when cut open, will see a bright red color inside. The inside is spongy and very sweet. Watermelon is a fruit with a lot of water, which helps to cool the body in the summer. The spots on the sweet cantaloupe are tiny black or white melon seeds. My mom said I could eat them all but I spit them out every time because they don't taste as sweet as watermelon. I love to enjoy this fruit every summer.

Bản dịch :

Mùa hè sắp đến, trong số các loại trái cây, tôi thích nhất là dưa hấu. Mỗi quả dưa hấu khá lớn, có hình dáng giống quả bóng bầu dục nhưng hai đầu không nhọn mà cong như khinh khí cầu. Dưa hấu có màu xanh đem lại cảm giác mát lạnh. Trên màu xanh đó có những “đường hoa văn” đi dọc thân trái từ đầu này đến đầu kia, song song với nhau như những đường sọc trên áo của bố tôi. Một phần của quả có cuống nhỏ, hơi dài, là “sợi dây” để quả nhận chất dinh dưỡng từ cây. Quả dưa khi cắt ra sẽ thấy bên trong có màu đỏ tươi. Bên trong xốp và rất ngọt. Dưa hấu là loại quả chứa nhiều nước, giúp giải nhiệt cho cơ thể vào mùa hè. Những đốm trên dưa đỏ là những hạt dưa nhỏ li ti màu đen hoặc trắng. Mẹ tôi nói tôi có thể ăn tất cả chúng nhưng lần nào tôi cũng nhổ ra vì chúng không ngọt như dưa hấu. Tôi rất thích thưởng thức loại trái cây này vào mỗi mùa hè.

# Chúc bạn hok tốt!!

  My favorite is the watermelon. The watermelon fruit is oval in shape, growing in a trellis. The leaves of the watermelon are large. Dark turquoise. In addition, the inside is a red color. Seeds are black, unripe seeds are dark yellow. In the summer, my mother often buys watermelon for the whole family to eat. When eating, it has a sweet taste that melts and imbues the taste buds with an unforgettable taste. When it's hot, there's nothing better than eating watermelon.

Bản dịch:

Em thích nhất là quả dưa hấu. Quả dưa hấu hình bầu dục,mọc theo giàn.Lá dưa hấu to.Màu xanh ngọc đậm.Bổ ra,bên trong là một màu đỏ. Hạt màu đen,hạt chưa chín có màu vàng hơi đậm.
Vào mùa hè,mẹ thường mua dưa hấu cho cả nhà ăn.Khi ăn,nó có vị ngọt thanh như tan và thấm vào vị giác một hương vị thật khó quên.Trời nóng mà được ăn dưa hấu thì không còn gì tuyệt bằng.

Chúc bạn hok tốt^ω^