viết một đoạn văn ngắn khoảng 80 từ nói về lợi ích của việc đọc sách bằng tiếng anh

2 câu trả lời

I love reading, reading helps me relax and forget the troubles of life. If you read a lot, you will have a lot of knowledge about life. You can master the knowledge of everyday matters. Reading also helps you relax. I really like reading books.

cuae em nè

Reading has long been considered one of the most effective ways to stimulate the mind and to improve yourself. Reading is the process of exploring knowledge, looking for new interesting things. It helps us shape logic thinking, the ability to see things clearly. Through the book, we cultivate ourselves the necessary knowledge and skills such as coherent thinking, the ability to use words fluently, writing skills, etc. A good book does not just give us the feelings of excitement but also help with forming our emotions, positive attitude, being ready to face up all the challenges of life. I have read somewhere that reading many books does not make you become rich, but there is a certainty that the rich all read books. Mark Twain used to say that: ‘A person who won’t read have no advantage over one who can’t read’, maybe it is the wealth of experience, skills, knowledge that books bring about . So, reading a book, a little work, but bringing us a lot of benefits. Each person should keep themselves this positive habit.

Dịch

Đọc sách từ lâu đã được coi là một trong những phương pháp hiệu quả để kích thích trí óc và hoàn thiện bản thân. Đọc sách là quá trình ta đi khám phá kiến thức, tìm kiếm những điều mới mẻ, thú vị. Nó giúp ta hình thành tư duy tốt, khả năng nhìn nhận vấn đề một cách logic và toàn diện về mọi việc. Qua những trang sách, ta trau dồi cho bản thân những kiến thức, kĩ năng cần thiết như tư duy mạch lạc, khả năng sử dụng ngôn từ, kĩ năng viết lách,... Một cuốn sách hay không chỉ đem đến cho ta cảm giác hứng thú mà còn giúp hình thành trong ta những cảm xúc, thái độ tích cực, sẵn sàng đón nhận mọi thử thách của cuộc sống. Tôi từng đọc ở đâu đó rằng không phải cứ đọc nhiều sách thì sẽ trở nên giàu có nhưng có một điều chắc chắn rằng những người giàu có đều đọc sách, phải chăng đó là sự giàu có về kinh nghiệm, kĩ năng, sự hiểu biết mà sách đem lại. Mark Twain cũng từng nói: ‘ Một người không đọc sách chẳng hơn gì kẻ không biết đọc’. Như vậy, đọc sách, một công việc tưởng chừng nhỏ nhưng lại mang đến cho chúng ta rất nhiều lợi ích. Mỗi người nên rèn luyện cho bản thân thói quen tích cực này.

Câu hỏi trong lớp Xem thêm