làm nhanh cho ctlhn luôn ko nói nhiều Write a short paragraph about a festival that he joined. Written in English about 60 words

2 câu trả lời

I have participated in Mid-Autumn Festival several times but the most memorable memory is last year's Mid-Autumn Festival. When I first entered the festival I saw buyers and sellers rushing in and out very bustling. That day, I saw the stall selling food selling moon cakes, candies, cakes, pies in it was very delicious. I sat down at a certain restaurant and ate a delicious moon cake. I went inside and I saw a toy stall selling a lot of toys during the Mid-Autumn Festival which was a lantern of all kinds. , designs, shapes and colors I stepped inside again and I saw that the fresh flowers looked beautiful and colorful. I went to a florist and I bought a bunch of marigolds and a bunch of sunflowers that looked so beautiful, this will be my most memorable and memorable trip. When I finished buying the flowers, I quietly walked out of the market and went back home.                          Dịch là       

Tôi đã tham gia Tết Trung thu nhiều lần nhưng kỷ niệm đáng nhớ nhất là Tết Trung thu năm ngoái. Khi tôi mới tham gia lễ hội, tôi thấy người mua và người bán hối hả ra vào rất nhộn nhịp. Hôm đó, tôi thấy quầy bán đồ ăn bán bánh trung thu, kẹo, bánh, bánh nướng trong đó rất ngon. Tôi ngồi xuống tại một nhà hàng nào đó và ăn một chiếc bánh trung thu ngon tuyệt. Tôi đi vào trong và tôi thấy một gian hàng đồ chơi bán rất nhiều đồ chơi trong dịp Trung thu là một chiếc đèn lồng các loại. , kiểu dáng, hình dạng và màu sắc tôi bước vào bên trong một lần nữa và tôi thấy rằng những bông hoa tươi trông thật đẹp và đầy màu sắc. Tôi đã đi đến một người bán hoa và tôi đã mua một bó hoa cúc vạn thọ và một bó hoa hướng dương trông rất đẹp, đây sẽ là chuyến đi đáng nhớ và đáng nhớ nhất của tôi. Nói xong tôi mua hoa, tôi lặng lẽ đi ra khỏi chợ và trở về nhà.      

There are many interesting festival in Vietnam. But one of them I like best is Tet holiday. It is traditonal festival. It coured in late January and early February, when the spring comes . Tet holiday is celebrated in every year. It held in a traditonal way. Before Tet holiday, Vietnamese people decorate, clean the house. They also go to the markets to buy peach blossom, Kum Quat trees because it is the symbol of Tet holiday and the spring. Moreover, they buy many things: candies, cake, fruit, new clothes,... The man often stay at home to make Chung cake because of its traditonal food. At Tet, people often visit relative . Children get lucky money from adult. Some people go to pagoda to bring to luck. In family member, Tet helps them love each other more.I feel very happy and relax. I love Tet holiday.

        Vietsub :) 

Có rất nhiều lễ hội thú vị ở Việt Nam. Nhưng một trong số đó tôi thích nhất là ngày Tết. Đó là lễ hội truyền thống. Nó xuất hiện vào cuối tháng Giêng và đầu tháng Hai, khi mùa xuân đến. Ngày tết được tổ chức hàng năm. Nó được tổ chức theo cách truyền thống. Trước ngày Tết, người Việt Nam trang hoàng, dọn dẹp nhà cửa. Họ cũng đến chợ để mua hoa đào, cây quất vì đây là biểu tượng của ngày Tết và mùa xuân. Hơn nữa, họ mua nhiều thứ: kẹo, bánh, trái cây, quần áo mới, ... Người đàn ông thường ở nhà làm bánh Chưng vì là món ăn dân dã. Vào dịp Tết, mọi người thường đi thăm họ hàng. Trẻ em được người lớn lì xì. Một số người đi lễ chùa để cầu may. Trong gia đình, Tết giúp họ yêu thương nhau hơn, tôi cảm thấy rất vui và thoải mái. Tôi yêu ngày Tết.

 

   #VITXJNK 

 cho tớ ctlhn nha thks!

Câu hỏi trong lớp Xem thêm