Write a paragraph about what did you do at TET(không tra mạng nha)

2 câu trả lời

When it comes to Tet, we all feel very happy to be with our family. When it comes to Tet, my family often comes back to visit my grandparents and spends Tet. Tet is always a day when the family gathers around and eats meals. I often go back to my hometown to celebrate Tet at my grandmother's house and cook a lot of delicious dishes. My grandmother often cooks banh chung and shoe cake. She cooks a lot of dishes during Tet. Her dishes are all delicious. I love Tet holiday every year. When I'm tired all year, I go to New Year's day to go back to my hometown to visit my grandparents. I love Tet.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------Dịch

khi đến tết chúng ta đều cảm thấy rất vui khi đuọc ở bên gia đình của mình. khi đến tết gia đình thường về thăm ông bà và ở đó ăn tết.Tết luôn là ngày gia đình sum vây bên nhua ăn những bưa cơm.tôi thường về quê ăn tết ở đso bà tôi nấu rất nhiều món ngon. bà tôi thường nấu bánh trưng và bánh giày. bà nấu rất nhiều món trong ngày tết. những món bà náu đều rất ngon. tôi rất thích ngày tết mỗi năm. khi hợc cả năm mệt mỏi thì cững đến ngyaf tết để về quê thăm ông bà. tôi yêu tết.

      # đây nka. Cho ctlhn, 5 soa và tim nhé. Cảm ơn :3

                                ❤Chúc bn hok tốt❤

Hello, I'm (Name). Today I will tell you what I do at Tet. First, I decorate the house. I cover my house with many things. The wall with colorful. I cover the cherry blossom, kumquat, and apricot blossom with some lucky money envelopes. After I decorated my house, I go to my friend and my relative's houses. They give me lucky money. I was so happy. Next, I go to play with my cousin in my grandparents' house. In the evening, we eat delicious food such as boiled chicken, spring rolls, rice noodles and many things I like to eat. Tomorrow, I come back to my house and go to Royal city to play. That is a big place. I like it.

That's all. Thank you for reading my presentation.

Dịch: Xin chào, tôi là (Tên). Hôm nay tôi sẽ kể cho các bạn nghe những gì tôi làm vào dịp Tết. Đầu tiên, tôi trang trí nhà. Tôi che nhà của tôi với nhiều thứ. Các bức tường với đầy màu sắc. Tôi lấy phong bao lì xì cho hoa đào, quất, mai. Sau khi trang trí nhà cửa, tôi đến nhà bạn bè và người thân của tôi. Họ lì xì cho tôi. Tôi đã rất hạnh phúc. Tiếp theo, tôi đến chơi nhà anh họ của tôi ở nhà ông bà ngoại. Vào buổi tối, chúng tôi ăn những món ăn ngon như gà luộc, chả giò, bún và nhiều thứ tôi thích ăn. Ngày mai, tôi về nhà của mình và đi Royal city chơi. Đó là một nơi lớn. Tôi thích nó.

Đó là tất cả những gì tôi đã viết.

Cảm ơn bạn đã đọc bài thuyết trình của tôi.

Mk dùng gg dịch nên có vẻ ko đúng lắm, mong bạn thông cảm.

Chúc bạn học tốt!

Câu hỏi trong lớp Xem thêm