một bài viết về my friend

2 câu trả lời

I have a close friend, and we have been together for over 6 years. We've been friends since elementary school, and we've been classmates for many years. At first, we didn't like each other at all because of the opposite personalities, but why we're still close today is unknown. Having a close friend is a good thing. We help each other overcome many obstacles in life, and we always support each other. When I needed her, she offered to lend me a hand without any hesitation. In return, I take care of her whenever she is in trouble or ill. However, there were times when we quarreled, or talked, making us feel uncomfortable. But in the end, we still let each other and happily make up. Friendship is not about giving and receiving, but sometimes we give without thinking of getting anything in return. I love her so much, and I hope we can be friends forever.

In short, we may have a lot of friends, but finding someone you are close to is not easy. Everyone knows that friends share things in common, but a good friend asks for more virtues than a job with common interests. A good friend can be said to be loyal to us and never respond to us for someone else's sake. They are ready to stand by and find ways to help when they have problems in life. They always know how to comfort and make us happy even in sebum situations. In true friendship there is also sacrifice and altruism. Two good friends are willing to give up their personal interests for the other, and get help when needed from the other party in return. In any relationship, misunderstandings are inevitable, and a good friend is always ready to listen and have sympathy for each other. Even when one of the two makes a mistake, sincerity and forgiveness are the factors that help remove anger and maintain a lasting friendship. Friendship does not matter regardless of gender, status, class or ethnicity, but those who need it are only looking for those with good qualities and suitability. Having good friends also has bad friends, and it is important that we choose the right one and the right one. The definition of a friendship is sometimes very complicated, but sometimes it is just as simple and real as our friendship. There are many people who play with lots of friends, but I feel like having a good friend like her has been a blessing for me. I think a person doesn't need to find many friends, we just need to find someone who is right for us.

Dịch:

Tôi có một người bạn thân thiết, và chúng tôi đã ở bên nhau được hơn 6 năm. Chúng tôi là bạn từ thời cấp một, và chúng tôi đã là bạn học trong nhiều năm. Lúc đầu, chúng tôi không thích nhau chút nào vì tính cách của chúng tôi trái ngược nhau, và chuyện tại sao chúng tôi vẫn còn gần gũi cho đến ngày nay là một chuyện bí ẩn. Có một người bạn thân là một điều tốt. Chúng tôi giúp nhau vượt qua nhiều trở ngại trong cuộc sống, và chúng tôi luôn ủng hộ đối phương. Khi tôi cần, cô ấy sẵn sàng giúp tôi một tay mà không cần do dự. Đổi lại, tôi chăm sóc cô ấy bất cứ khi nào cô ấy gặp vấn đề hoặc bị bệnh. Tuy vậy, nhưng cũng có những lúc chúng tôi cãi nhau, hay nói làm cho đói phương cảm thấy khó chịu. Nhưng sau cùng, chúng tôi vẫn bỏ qua cho nhau và cùng vui vẻ làm lành. Tình bạn không phải tất cả là về cho và nhận, nhưng đôi khi chúng ta cho đi mà không nghĩ đến việc nhận lại bất cứ thứ gì. Tôi yêu quý cô ấy rất nhiều, và tôi hy vọng chúng tôi có thể mãi mãi là bạn.

Tóm lại, chúng ta có thể có rất nhiều bạn, nhưng để tìm kiếm một người bạn thân thiết không phải là một điều dễ dàng. Ai cũng biết bạn bè là những người có nhiều điểm chung, nhưng một người bạn tốt đòi hỏi nhiều đức tính hơn là việc có chung sở thích. Có thể nói bạn tốt là một người bạn trung thành với chúng ta và không bao giờ phản bội lại chúng ta vì một người khác. Họ sẵn sàng bên cạnh và tìm cách giúp đỡ chúng khi chúng ta gặp khó khăn trong cuộc sống. Họ luôn biết cách an ủi và làm chúng ta vui kể cả trong những tình huống buồn bã nhất. Trong tình bạn chân chính còn có cả sự hi sinh và lòng vị tha. Hai người bạn tốt sẵn sàng từ bỏ lợi ích cá nhân của mình vì người còn lại, và đổi lại họ sẽ nhận được sự giúp đỡ khi cần thiết từ đối phương. Trong bất kì một mối quan hệ nào cũng không tránh khỏi những hiểu lầm, và một người bạn tốt luôn sẵn sàng lắng nghe cũng như có sự cảm thông dành cho nhau. Kể cả khi một trong hai người phạm lỗi lầm, thì chính sự chân thành và lòng vị tha là yếu tố giúp xóa bỏ sự hờn giận và duy trì tình bạn được lâu dài. Tình bạn không phân biệt giới tính, địa vị, giai cấp hay chúng tộc, mà những người cần tình bạn chỉ tìm kiếm những người có đức tính tốt và phù hợp với bản thân. Có bạn tốt thì cũng có cả bạn xấu, và điều quan trọng là chúng ta biết chọn cho mình một người bạn đúng đắn và phù hợp. Định nghĩa tình bạn đôi khi rất phức tạp, nhưng đôi khi nó cũng đơn giản và thực tế như tình bạn của chúng tôi. Có nhiều người chơi với rất nhiều bạn, nhưng tôi cảm thấy có được một người bạn tốt như cô ấy đã là một điều may mắn với tôi. Tôi nghĩ một người không cần tìm kiếm nhiều bạn, mà chúng ta chỉ cần tìm được một người thật sự phù hợp với mình.

$\huge\text{#LunarKim}$

I really want to tell you about my friend, one of my best friend is Tuan. We were classmate during our five years at Da Nang University of Technology. He was a good student of my class. He has black hair and bright eyes and is very good – looking. Tuan and I had many things in common, especially, our hobbies. We both like traveling, billiard, table tennis, reading book and singing.

He has a kind heart and is easy to get on with everybody. The deeper our mutual understanding becomes the more we feel closely attached to each other. We are the best pupils in our class. Tuan is always at the top. He is good at every subject, but he never shows pride in his abilities and always tries to learn harder.

Tuan’s family is not rich. His parents are farmers. He often spends most of his free time doing useful things to help his parents. I like Tuan very much because of his honesty and straight forwardness. He is always ready to help his weak friends in their study; as a result, lots of friends, thanks to his whole-hearted help, have become good ones.

#Lần đầu chị mới thấy lớp 1 mà cũng có viết bài văn bằng tiếng anh để tả friend luôn ý -.- Ngộ quá!

#Chỗ chị gạch em có thể thay bằng một tên khác nghen! ^_^ Học tốt!

#Cho chị Câu Trả Lời Hay Nhất nha em!

@trinhthuy1987.